Uși spre trecut 

a1f0d03234a80a877696f5ff04d41611Dacă este să mă tem de ceva, atunci cu siguranță mă tem de abandon, mă tem de posibilitatea ca oamenii să plece, să mă părăsească dintr-un motiv sau altul iar eu să rămân plângând și să aștept ca ei să revină. Da, așa sunt eu: privesc, plâng și aștept după fiecare dintre aceste persoane în parte, chiar dacă știu că n-or să se mai întoarcă niciodată.

Tocmai din acest motiv nu mă pricep să închid uși spre trecut. Prin urmare dau extrem de des peste căi de acces spre înapoi rămase deschise. Goluri în zidăria sufletului meu. Ochiuri ce-mi șubrezesc în egală măsură noile temelii și pereții interiori deja existenți. Locuri în fața cărora mă opresc de fiecare dată când le întâlnesc și privesc prin ele spre înapoi. Fără niciun sens, știu. Dar ca să putem renunța la ceilalți, în cazul în care este adevărat că reușim asta pe de-a-ntregul vreodată, ceea ce eu nu cred, ca să ne putem rupe ființe dragi din suflet, avem nevoie să înțelegem trecutul, iar acolo, spre înapoi al meu, sunt o groază de persoane și întâmplări pe care nu le înțeleg. Și pentru că nu le înțeleg reiau meticulos, cu regularitate de ceas elvețian, tot ce-a fost cândva, sperând de fiecare dată că voi putea să văd limpede. Dar nu reușesc și tot ce-mi rămâne este aceeași incertitudine. Ca s-o pot alunga nu am decât o soluție: să arunc toată vina trecutului asupra mea, oferindu-mi astfel o variantă de răspuns la toate întrebările ce mă frământă.

Am obosit să mă tot acuz însă, la fel cum am obosit și să mă lupt cu neclaritățile. Așa că am decis să-mi închid ușile spre trecut. Am constatat însă că nu știu cum. Chiar așa: cum faci să uiți? Cu ce burete de pe lumea asta poți să ștergi sentimente și amintiri?

Lasă un răspuns

