Mi-e primăvară

f9d533c1bc3847c1c0cf968f00cc62ab1Mi-e primăvară acum. Mi-e primăvară așa cum nu mi-a mai fost de mult. Ba nu. Mi-e primăvară așa cum nu mi-a mai fost niciodată. Mi-e cald și mi-e totul nou. Mi-e soare și aer curat. Mi-e speranță, credință și curaj.

…dar mi-a fost atât de iarnă odată. De fapt, mi-a fost toate anotimpurile. Fără doar și poate, am trecut prin fiecare în parte. Da, pentru ca astăzi să-mi fie mai primăvară ca oricând  a trebuit mai înainte să-mi fie toate anotimpurile.

Mai întâi iarnă. Atât de iarnă. O iarnă pe care eu n-am înțeles-o ca atare, căci soarele m-a păcălit. M-a păcălit într-atât încât m-a convins că-i vară. O vară ce nu avea să se mai termine.

Însă curând soarele a dispărut iar eu m-am trezit prinsă sub pătura de nori groși și apăsători ai toamnei. O toamnă pe care am petrecut-o încercând să-mi aduc vara înapoi, oricât de iluzorie o știam a fi. N-am reușit. Și m-a durut. Și-am plâns atât de mult ș-amar din cauză că n-a fost să fie. Dar acum știu. Înțeleg. Mi-e limpede: dacă aș fi izbutit să întorc atunci vara din drum nu mi-ar mai fi fost azi nici primăvară, nici cald, nici nou, nici aer curat, speranță, credință ori curaj.

Lasă un răspuns

