Mi-am propus

1098307_10200555483993593_1935893727_nMi-am propus să cred. În oameni înainte de toate.

Mi-am propus să cred că oamenii sunt DOAR aşa cum par a fi. Mi-am propus să fac tot ceea ce pot ca să mă conving pe mine însămi de faptul că ei nu pot fi altfel. Da, ştiu! Ştiu, ai să-mi spui că-i demonstrat: de-a lungul vieţii întâlneşti măşti cu duiumul. Atât de multe că e foarte uşor să te pierzi printre ele. Şi atât de greu să te fereşti din calea lor.

Dar eu nu vreau să le mai „văd”. Nu mai vreau să cred că există. Da, ai înţeles bine: sunt gata să-mi pun sufletul la bătaie. Să-l pun gaj. Să-l las gol în faţa vieţii. Să-l dezvelesc în faţa oamenilor. Să-l feresc n-a ajutat. A fost lăsat inert, izbit crunt de o realitate pe care o bănuiam, de care mă temeam, însă pe care nu aş fi crezut-o posibilă vreodată. Încă îl mai „resuscitez” în unele momente. Căci preţul credulităţii se ridică undeva…extrem de sus. Şi adevărul este că unii oameni sunt prea simplu de „citit” iar alţii mult prea buni la a profita de asta.

Ş-atunci? Atunci la ce bun să te ascunzi? La ce bun să te autoexilezi într-o lume proprie, să ridici ziduri grose între tine şi restul lumii pentru a te proteja? Nu-i mai bine aşa, cu sufletul în vânt? Nu? Crezi? Zici că poate să doară al dracului de tare? Zici că e prea mult, prea dificil, prea riscant? Crezi că oamenii îl vor călca iarăşi în picioare? Că sigur vor veni alţii care să o facă? Ei bine, eu zic că nu. Eu zic că trebuie ca undeva pe lumea asta să fie şi oameni altfel. Oameni buni, sinceri, oneşti. Vreau să cred cu toată puterea că aşa stau lucrurile. Este un risc pe care sunt dispusă să mi-l asum. Şi asumându-mi-l, să „plec” într-o călătorie printre oameni ce-mi par traşi la xerox, spre a-i găsi pe cei diferiţi..

Lasă un răspuns

