Nu eşti primul pe lista nimănui! În afară de propria-ţi listă!

give-love-trust-listen„Oferă. Dar nu te lăsa folosit. 

Iubeşte. Dar nu-ţi lăsa inima să fie abuzată. 

Ai încredere. Dar nu fii naiv.

Ascultă de alţii. Dar nu-ţi pierde vocea interioară.”

Cândva, nu foarte demult, o bună prietenă m-a întrebat simplu: Dacă ai face o listă, care ar fi persoanele pe care le-ai pune înainte de tot ceea ce îţi doreşti să realizezi pentru tine însăţi? Am făcut rapid lista în minte şi i-am spus-o. Pe lista câtora dintre aceste persoane crezi că eşti TU prima?, a continut. Am uitat ce i-am răspuns exact, dar cel mai probabil i-am amintit pe cei pentru care credeam că sunt îndeajuns de importantă încât să fiu cap de listă. Ştiu însă foarte bine ce răspuns mi-a dat ea: Greşit! Nu eşti prima pe lista nimănui, în afară de propria-ţi listă!

Vă spun cinstit că până astăzi nu am înţeles ce a vrut să-mi spună. I-am reţinut cuvintele,dar nu le-am dat şi sens cu-adevărat. Azi însă parcă m-au lovit în plin  vorbele ei şi am realizat clar la ce s-a referit: deşi suntem crescuţi în spiritul altruismului, NU, nu este câtuşi de puţin ok să NU ne dăm importanţă. Oricât de egoist ar suna, cu cât mai des punem dorinţe ce nu ne aparţin înaintea celor proprii, pierdem. Pierdem încredere în calităţile noastre, pierdem timp numai bun de folosit pentru a ne înălţa deasupra banalului din lumea în care trăim şi, în cele din urmă, pierdem deosebitul din noi şi ne plafonăm, mulţumindu-ne doar cu o existenţă liniară, searbădă, cu nimic diferită de  a majorităţii. Da, este foarte important să fim aproape de alţi oameni, însă ceea ce nu conştientizăm decât mult prea târziu poate, este necesitatea de a impune limite. Este faptul că nu trebuie să renunţăm la ceea ce ne dorim decât până la punctul în care ne simţim bine făcând-o şi că în clipa în care asta nu se mai întâmplă este cazul să spunem stop, să luăm o pauză şi să privim spre noi înşine, căci nu suntem primii pe lista nimănui în afară de propria noastră listă, iar viaţa nu repetă ocaziile pe care ni le oferă.

3 gânduri despre „Nu eşti primul pe lista nimănui! În afară de propria-ţi listă!

Lasă un răspuns

