Filă de jurnal-6 decembrie 2014

0290f5e92e34fcd26ac82076c2842075Sâmbătă, 6 decembrie 2014

N-am stare azi. Cu toată liniştea din jur, eu n-am stare. Ar trebui să-mi fie simplu să mă cocoţ în vârful patului şi să mă pierd printre paginile unei cărţi. Acesta îmi şi era planul pentru azi, de altfel: o dimineaţă leneşă, cu o carte şi o cană cu ceai alături. Atmosfera-i numai bună pentru aşa ceva,oricum: o zi rece şi gri de iarnă afară, cald şi bine în camera mea. Dar, surpriză,  din nu ştiu ce motiv, nu-mi vine deloc uşor să-mi urmez planul. Aşa că mă învârt fără ţintă prin casă, iar şi iar. Mă opresc la fereastră. Abandonez rapid ideea de a privi dincolo de ea. Este prea mohorât şi umed peisajul ca să mă scape de starea asta. Mă-ntorc la carte. Renunţ şi la ea repede. Nu mă pot concentra îndeajuns ca să citesc.

Ciudată zi, îmi spun în gând. Şi-mi aduc  aminte că toată dimineaţa mi-au răsunat în minte versurile unei poezii:

E toamnă, e foşnet, e somn… 
Copacii, pe stradă, oftează;
E tuse, e plânset, e gol… 
Şi-i frig, şi burează. 
Amanţii, mai bolnavi, mai trişti, 
Pe drumuri fac gesturi ciudate –
Iar frunze, de veşnicul somn, 
Cad grele, udate. 
Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc, 
Şi-amanţii profund mă-ntristează –
Îmi vine să râd fără sens, 
Şi-i frig, şi burează.

Nervi de toamnă, George Bacovia

Ce bine se potriveşte cu ziua asta…

Lasă un răspuns

