Nevoia de oameni

968261-bigthumbnailAm trăit mereu cu ideea că-n viaţa asta cel mai important este să te descurci singur, că nimeni nu are de ce să ştie ce simţi, dacă ţi-e bine sau nu, ori dacă ceva te doare, adânc înrădăcinată în tot ce-nsemn. Oamenii profită, mi s-a explicat, îţi găsesc punctele slabe şi apoi te seacă de tot ceea ce pot. Şi am crezut în toate astea. Am crezut cu toată fiinţa mea, multă vreme. Aşa că mi-am petrecut copilăria şi adolescenţa într-o teamă constantă de oameni, de răutatea lor, de lipsa lor de înţelegere, de criticile şi batjocura lor. M-am izolat în lumea mea şi am izgonit tăios pe oricine încerca să se apropie.

Anii au trecut şi, inevitabil, am avut parte de eşecuri, pierderi dar şi de succese peste care am trecut şi de care m-am bucurat cel mai adesea singură. La ce bun? Atunci am înţeles că, oricât de riscant ar fi, oamenii au nevoie de alţi oameni. Că suntem meniţi să ne oferim pe noi înşine celorlalţi chiar dacă vom fi înşelaţi şi folosiţi, chiar dacă nu vom mai fi niciodată întregi sufleteşte după asta. Am înţeles că viaţa e mai frumoasă doar când o împarţi fără teamă, că durerile sunt mai uşor de trecut iar succesele mai frumoase doar alături de alţii. Că, de fapt, venim pe lume cu un singur scop: acela de a lăsa în urma noastră ceva frumos. Nu contează ce. Important este să fie CEVA FRUMOS. Iar acest lucru nu-l putem face trăind singuri. Tot ceea ce suntem este suma experienţelor pe care le-am avut. Fără ele n-am fi nimic şi, prin urmare, n-am avea nimic de oferit.

Nu mi-a fost uşor să mă desprind de obiceiul meu. Încă îmi mai dă târcoale şi uneori tot mai reuşeşte să aducă cu sine teama de altădată. Dar între timp am învăţat că orice risc pe care decidem să ni-l asumăm aduce cu sine un câştig, chiar dacă el înseamnă o lecţie de viaţă mai puţin plăcută.

Lasă un răspuns

