Poveştile bunicii (II)

10669192_10203103439170880_5350311769801046972_oPrimele luni din viaţa unui copil născut prematur se împart, inevitabil, între spitalul în care medicii fac tot ceea ce pot pentru a-i oferi cât mai multe şanse de supravieţuire şi îngrijirea de care are parte odată ajuns acasă. Personal, cred că fiecare dintre ele are un rol la fel de important, însă este nevoie şi de acel dram de noroc despre care auzim mereu vorbindu-se pentru ca finalul să fie unul fericit. Eu am fost printre cei fericiţi. Am avut parte de toate.
„Erai atât de mică când te-au adus acasă… Doctorii ziceau că n-o să trăieşti. – Trebuie să recunosc că, deşi au trecut destui ani peste mine, această replică a bunicii încă îmi mai dă fiori de fiecare dată când mi-o amintesc. Mă zguduie conştientizarea faptul că ar fi trebuit să nu exist şi mă împinge să mă întreb zi de zi de ce am rămas în viaţă când toate statisticile indicau contrariul. Sper ca într-o zi să aflu motivul. – Dar eu am început să-ţi fac baie de două ori pe zi, dimineaţa şi seara. Pe urmă te ungeam cu seu de oaie. Văzusem la soacra şi mama mea că făceau asta când erau copiii mei mici. Grăsimea aia face bine. Intră prin porii deschişi şi hrăneşte corpul. În camera ta radiatorul stătea tot timpul în priză ca să ai căldură la fel ca la incubator… Uşor, uşor au început să ţi se rumenească obrajii şi să iei în greutate. Îmi aduc aminte de prima dată când te-a văzut doctoriţa care se ocupa de tine după ce te-au adus acasă. A intrat în dormitor şi s-a uitat mirată pe pat, la tine. Erai roz în obraji şi durdulie. „Nu se poate, mi-a zis. Trăieşte? Noi am crezut că a murit de mult. Ce i-ai făcut? ” Şi m-am apucat să-i povestesc. „Datorită dumitale trăieşte, să ştii…”, mi-a zis tot nevenindu-i să creadă ceea ce vedea.”

Lasă un răspuns

