Poveştile bunicii (I)

bunica ICând bunica mea a murit anul acesta, am făcut o promisiune. Mi-am promis mie, şi ei, că am să scriu tot ceea ce îmi povestea cu atâta drag în copilărie. Tot ceea ce îmi amintesc. Nu ştiu de ce, însă am simţit nevoia să o fac, încă din acele ultime momente în care am mai văzut-o. Astăzi, cea mai vie dintre toate povestirile bunicii mele: cea legată de modul în care l-a cunoscut pe cel cu care şi-a împărţit viaţa.

  •  Am văzut într-un ziar o femeie care bătea la maşina de scris. Atunci mi-am zis: „Eu asta vreau să fac.” Am terminat şcoala pentru stenodactilografe la Bucureşti şi pe urmă am venit aici, la părinţi. Mi-am găsit un post ca dactilografă la Judecătorie. Nici nu se găsea loc de stenodactilografă în Giurgiu pe vremea aia. Primul a apărut după câţiva ani. Abia ce mă angajasem când l-am cunoscut. A început să-mi iasă în cale când plecam de la serviciu. Azi aşa, mâine aşa, şi ne-am împrietenit. „Numai gura ta se aude”, îmi spunea când venea să mă aştepte seara, la plecarea. Eram un grup mare şi vesel acolo fete, băieţi, tineri, bătrâni. Râdeam, glumeam. El era prieten cu unii colegi de-ai mei. „Cutare e nu ştiu cum, cutăriţă e pe dincolo”, a început să-mi „atragă atenţia” după o vreme.

  •  Păi da, trebuia să iasă în evidenţă cumva, i-am spus râzând.

  •  Avea aşa o înfăţişare elegantă, mereu cu o floare la butonieră…, a continuat cu privirea visătoare, de parcă l-ar fi avut din nou în faţa ochilor, exact ca atunci. Apoi a adăugat cu ochii tot pierduţi în amintiri. Şi nu am reuşit niciodată să înţeleg cum mergea omul ăsta pe stradă. Indiferent cât de urât era afară, pantofii îi străluceau de curaţi ce erau. Nu tu fir de praf, nu tu strop de noroi. Parcă ar fi călcat din piatră în piatră…

 

 

3 gânduri despre „Poveştile bunicii (I)

Lasă un răspuns

